lpg-lIPOMASSAGE-ENDERMOLOGIE-CELLULITER-LYMFDRÄNAGE-ANSIKTSLIFT

LPG- ENDERMOLOGIE- LIPOMASSAGE

LPG är en mekanisk bindvävsmassage som utan smärta och kirurgi kan avlägsna envisa fettdepåer och celluliter. Behandlingen är skön och avslappnande. Genom ökad blodcirkulation och lymfdränering får man en fastare figur, slätare och spenstigare hud.

Endermologie är även en effektiv behandling mot andra fysiska problem som tex,

muskelvärk, fibromyalgi, ledvärk,stelhet och svullnader mm

Behandlingen tar 45 min och man rekommenderar en kur på 14 behandlingar.

OBS!
Denna behandling skall inte göra ont! Då behandlar man fel!
Jag har 19 års erfarenhet av LPG. Det finns tyvärr personer som ej är utbildade LPG terapeuter som utför behandlingen fel!

VAD ÄR CELLULITER?

Celluliter beror i första hand på dålig blodcirkulation, ohälsosam kost samt ärftliga betingel­ser och hormonella rubbningar. Hos många kvinnor börjar celluliterna bildas redan i puberteten när hormonerna vaknar till liv. Med åldern tappar huden sin spänstighet vilket i sin tur kan leda till fler cellulitgropar.

Andra orsaker är störd blod- och lymfcirkulation eller andra sjukdomar som påverkar blodgenomströmningen i kroppen.

Vid viktuppgång ökar fettcellen i omfång och blod-genomströmningen försämras vilket leder till vattenansamlingar i vävnaderna. Slaggprodukter kan därmed inte transporteras bort och dessa ansamlingar tillsammans med trycket från förstorade fettceller, ger gropar i huden som är ett kännetecken för celluliter.

LPG Endermologie är en bindvävsmassage som genom mekanotransduktion (mekanisk förflyttning på cellnivå) formar fettcellen och stimulerar cirkulationen av slaggprodukter. Detta påverkar i sin tur fastheten och ger en jämnare och slätare hudyta. Metoden som är patenterad av LPG i Frankrike, är non-invasiv helt naturlig och smärtfri.

Utveckling av LPG's produkter har pågått sedan 1986 och dagens högteknologiska apparatur ger efter behandling, ett påtagligt resultat.

LPG finns idag representerat i 100 länder. Endermologie har som första metod blivit godkänd av amerikanska FDA för behandling av celluliter på ett naturligt sätt.

Det finns över 80 publicerade artiklar som verifierar metoden http://www.lpgsystems.com/cosire/.